Michelin neemt belang in Luli Information Technology RSS Feed

25-08-2015

Om z’n groene kleuren en eco-friendly gezicht te laten zien heeft de Franse bandenfabrikant Michelin (Parijs: ML) een belang genomen in de Chinese start up Luli Information Technology. Luli is een nieuw bedrijf dat zich richt op het zogeheten ride-sharing (voor de ouderen onder ons: carpooling), en heeft een innovatieve mobiele app ontwikkeld waarmee autogebruikers gemakkelijk afspraken kunnen maken om samen naar werk af te reizen. Dat 1 auto met 4 passagiers minder uitstoot geeft dan 4 auto’s met 1 passagier is zelfs bij lagere scholieren al geruime tijd bekend. Maar als integraal onderdeel van het multi modal transportation ecosystem (wie verzint deze begrippen?) is ride-sharing weer helemaal hot. Dat Michelin z’n steentje wil bijdragen aan de beperking van de CO2 uitstoot is natuurlijk prijzenswaardig, al is het management eerlijk genoeg om toe te geven dat de Luli app bovenal een mooie gelegenheid biedt om via het Chinese mobiele netwerk reklame te maken.

Michelin wordt momenteel op de beurs van Parijs voor Euro 86,- per aandeel verhandeld.

Peter Havik

screen-shot-2015-08-25-at-63920-pm

Door: Peter Havik | Beleggingsanalist